28 Ekim 2009 Çarşamba

TREND MESLEKLER

Bu ara mecburi doğum işleri ile ilgilenmemden dolayı, trend olduğunu tahmin ettiğim ama sektörel bazda bu kadar insanın çalıştığını düşünemediğim, bir sürü insanla tanıştım, görüştüm, yazıştım...

(Cümle düşük oldu toplıyimmm)Şöyle ki; doğum fotoğrafçılığı, pastacılık(bebek şekerleri için) ve dekorasyon-süslemecilik gibi keyifle yapılabilecek iş kolları mevcut. Son dönemlerde bunların artan bir popülerliğe eriştiğini biliyordum ama mevcut durumumdan dolayı bu alanlarda çalışan ne kadar fazla insan olduğunu daha fazla görmüş oldum.Mesleğimden dolayı, çok fazla fotoğrafçı arkadaşım var ancak onlar çoğunlukla moda,ürün ve mekan çekiyorlar. Doktorum ise bayağı titiz, daha önce doğum fotoğrafçılığı yapmamış kimseyi ameliyathaneye sokmam dedi. Hal böyle olunca ben de epey doğum fotoğrafçısı araştırmak ve onlarla yazışmak durumunda kaldım. Karar vermek zor, çekimler-portfolyolar bir süre sonra birbirinin aynı gelmeye başladı, bütçeler arasında ise uçurumlar var... Bunun nedeni de herkesin bir şekilde doğum fotoğrafçısı olmuş olması. Fotoğrafcılığa ucundan kenarından az buçuk meraklı herkes en çok da kadınlar (daha çok bayanlar tercih edildiği için sanırım) doğum fotoğrafçısı olmuş durumda. Bu durumu yermiyorum yanlış anlamayın bence merakı olan herkes sevdiği, zevk alacağını düşündüğü şeyi zaten yapmalı, buna cesaretle yaklaşıp başladığı için tebrik etmek de lazım bence. Hem araştırmalarıma dayanarak yeni başlayan 1-2 fotoğrafçının eskilerden daha iyi işler çıkardığını da söyleyebilirim.
Ancak, hal böyle olunca bu işi daha eskiden beri yapanlar, onlardan ayrılabilmek için sanırım çok daha fazla bütçelerle çıkartıyorlar işi. İçgüdüsel olarak hamile insanlar daha tecrübeli birileriyle çalışmak isteyince de size daha yüksek bütçeler ödemek kalıyor.
Ben, bunu deneyimlemiş ama çok da aşırı deneyimli biriyle çalışmama kararı almak üzereyim ama henüz kesinleşmedi :)
sonuç olarak ammma doğum fotoğrafçısı varmış yahuu :)

Gelelim pastacılığa(ahh keşke böyle bir yeteneğim olsa) O güzelim bebek kurabiyelerini,şekerlemeleri gördükce ben de yapabilsem keşke diye imreniyorum. Ama hem yetenek, hem eğitim elbette :) ebrik etmek gerek, birçok insan halihazırda başka bir işte çalışıyorken bu işi de ayrıca yürütebiliyor valla bravo...
Ama burada da durum benzer, o kadar çok blog var ki anlatamam. Hepsi birbirinden güzel çalışmalar var, hepsinden istiyorum. Karar vermek neredeyse imkansız:)


Bir de işin süsleme kısmı var tabi, oda süslemesi işine girişmeden halihazırda takip ettiğim bloggerlar ne yapmış onlara göz attım. Artık hemen hemen herkes Eminönü,EuroFlora 'ya giderek kendisi tamamlıyormus bu işi. Ben de gezindim baktım, ne kadar çok mağaza ne kadar çok çeşit olduğuna inanamazsınız.
Bu işi yapanlarda zaten buralardan toptan alıp kendi zevklerini-yaratıcılıklarını katarak üretiyorlar. Bunu da çok güzel yapan yerler var:) ben kendim yapıp uğraşabilecek bir zamana sahip olmadığım için bunun için biryerle çalışacağım muhtemelen..
ama gerçekten de çoooook seçenek var,inanamazsınız..Hatta gün olmuyor ki, sadece bu işleri yapmak üzere yeni yerler açılmasın:)

Kapı süsü kaynak gorsel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder