16 Ekim 2009 Cuma

Neee PROFİTEROL muuu dediniz?!


Çok severim gerçekten ama öyle herkesin sevdiği gibi İnci'de falan sevmem, üzerine gerçek çikolata yerine puding dökülmüş taklitleri hele hiç sevmem.

Çok övülse de henüz Manolya'nınkini yemedim ama bugüne kadar ki en güzel profiterolümü Zanzibar-Nişantaşı'nda yediğimi söyleyebilirim. Hem lezzeti insanı baymaz, hem içinde bazıları gibi krema değil gerçek pasta kreması bulunur,fıstıkları ise ayrı bir lezzettedir.

Bir de ismi nedeniyle sürekli geyiklere maruz kalmıştır , örneğin;
- Profit+erol = oo karlı erol
- prof+it+erol= profesor erol kaymak'ın takma adı it erol'dur. Bu şahıs tarafından bulunmuş olan tatlıya da profiterol denmiştir.
-erol'ün selamı var. hangi erol? profiterol...
daha fazlası için tııkk

Aslında, herkesin sandığının aksine bizde uyduruktan bir ad olarak meydana gelmemiş. 16. yy'da Fransızca'dan İngilizce'ye geçmiş bir isim, ilk başlarda bu ismin pek bir anlamı yokmuş ama daha sonra 17. yy'da artık pastanelerde yapılan "cream puff" olarak anılmaya başlanmış. Veeee günümüze gelmiş(çok hızlı bir bitiriş oldu ama ...)

Bu kadar profiterolle ilgili yazıyı niye mi yazdım canım çook çekti ve bu akşam herkesin ayıla bayıla tavsiye ettiği Manolya'ya uğrayıp profierol alma kararı verdim de ondan..
Hadi bana afiyet olsun, deneyip anlatırım :)
(blog yeme-içe bloguna dönmeden bir süre yiyecek birşey ile ilgili bir yazı yazmayayım ben en iyisi)

5 yorum:

  1. mmmmmm canım çekti;)

    Afiyet olsun;)

    YanıtlaSil
  2. Ama nothing'cim ya yapılır bu bana şimdi, nereden bulacağım ben bu saatte profiterol'ü:)

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşlar, ya canınızı çektirdim dimi :)kusura bakmayın valla.. akşam kapanma saati nerdeyse alabildim ben de, fıstıklısından aldık hiç de fena değildi ama ben yine de Zanzibar'ı tercih edebilirim...

    YanıtlaSil
  4. Kutucum valla o saatte zor tabii ama hala canın çekiyorsa hemen ısmarlayayım sana :)

    YanıtlaSil
  5. Söylemen yeter Nothing'cim:)

    YanıtlaSil