22 Haziran 2009 Pazartesi

LOS ANGELES-2

Evet yazıya tam da kaldığım yerden devam edeceğim...

7 günlük bir tatil planladığımız ve 7 günde hem Los Angeles hem Las Vegas için çok az olacağı için iyi bir plan yapmak durumundaydık. Dolayısıyla bu da, çok erkenden kalkmak, gideceğimiz yerlerin haritasını çıkrarak hemen araba ile yola koyulmak anlamına geliyordu. Ne yalan söyleyeyim ilk günümüzü alışverişe ayırdık, böylece ilk günden alacağımız ne var ne yok alıp, sonrasını gezmeye ayıralım dedik. Amerika ucuz diye herşeye saldırmaya niyetim yoktu, alacaklarımızın listesini İstanbul'dayken yapmış ve buradaki fiyatlarını yanlarına yazmıştım.
Böylelikle ilkgün Camarillo Outlets diye biryere gittik, buarada GPRS'in yararlarını anlatmama gerek yok sanırım zira hiç şaşmadan bizi heryere götürüp getirdi yoksa oraları bulmanın imkanı yok, hadi diyelim bulduk otele dönemeyiz.
Camarillo Outlet gerçekten çook büyük bir alışveriş merkezi, burada sadece teknoloji bölümü yoktu onun dışında giyim, ayakkabı, ev, aksesuar..vb tüm herşey buradan karşılanabiliyor.
Özellikle her mağazada yer alan "clearence" bölümleri çok çok uygundu. Ben almam gerekenlerin çoğunu buradan alıp günü bitirdim. Dediğim gibi çok fazla şey almaya gerek duymadım sadece ihtyacımı gözettim.
Bu resmi sitesinden aldım:

Yalnız Outletler, Türkiye'de yer alan outletlerden oldukça farklı zira kapalı bir alanda değil de binlerce metrekare üzerine kurulmuş tek katlı mağazalardan ve bölümlerden oluşan bir yapıdan söz ediyoruz. Gerçekten de tüm günümüzü orada harcadık, ilk gün çok üzüldüm 1 günü burada harcadık diye ancak sonrasında programa uygun hareket ettiğimiz için zaten görmeyi planladığımız heryeri gördük, o sebeple çok dert olmadı.

İlk günün tamamını alışverişe ayırınca 2. gün hayli yoğundu tabi.
Sabah otelde kahvaltıyı ettiğimiz gibi Griffith Park'a gittik. Muhteşem bir Park, inanılmaz büyük ve sabahın köründe herkes spor yapıyor, piknik yapıyor, bizdeki manzaralara orada çok rastlayamıyoruz tabi. Griffith Park Observatory, o meşhur "Hollywood" yazısının en net göründüğü noktaymış, biz de parmağımızı Hollywood yazısına kondurup bir dünya resim çektik.
Arabayı aşağıya koyup yukarılara otobüsle çıkanlar varmış ancak hemen önünde otoparkı var dolayısıyla araba ile çıkılabilir. İçeriye giriş ücretsiz sadece dürbün için metal para atıyorsun.
Griffith Park Observatory'den dürbünlerle Los Angeles manzarası izleyebiliyorsun, Hollywood yazısına bakabiliyorsun, eğer bizim gibi sabah erken giderseniz ne yazık ki nemden şehir manzarası çok anlaşılmıyor ancak akşam üzeri eminim müthiş bir manzara var.
Zaten burası birçok filme de evsahipliği yapmış bir mekan gerçi Los Angeles'ın hangi köşesi değil ki?
Parkın resmi sitesi yanılmıyorsam: http://www.griffithobs.org/




Parka gidilen yer, Los Feliz Blvd ve orada muhteşem evler var, hakkını yemeyelim elbette Beverly Hillsteki evlerden güzel değil ama ben bunları daha çok sevdim , heryer yemyeşil.
Bu resim de o sokağın köşesinden bir hatıra:
O günün ardından kendimizi Walk Of FAME denen, Hollywood Bulvarı ile Vine Street arasındaki alana attık, burada elbette Oscar törenlerinin de yapıldığı Kodak Theatre da mevcut. Öncelikle Kodak Theatre için gezi biletlerimizi aldık, onun vaktini beklerken de yıldızlar arasında dolaştık ve ben sürekli ellerimi yerdeki yıldızlara yapıştırıp fotoğraf çektirdim. Açıkcası ne bekliyordum bilmiyorum ama kötü bir cadde olduğunu söyleyebilirim. Ben pek beğenmedim, çok kalabalıktı elbette ve heryerde ünlü yıldızların kostümlü benzerleri 10 USD karşılığı sizinle fotoğraf çektirmek için buradaki cam silici çocuklar gibi dolanıyordu.
Neyse, buarada çok ünlü bir tiyatro daha vardı adını hatırlayamadığım ünlü bir oyuncunun kurduğu oraya da baktıktan sonra, Kodak Theatre gezimize katılmak için koşar adım içeriye girdik.

Kodak Theatre'ı gezmeye gelen fazla kişi yoktu sanırım 10 kişi falandık bizim dışımızdakiler de Hintliydi ve onların Slumdog'dan sonra olaya daha fazla entegre oldukları da belliydi zira gezi boyunca Slumdog'ı referans ederek bir dünya soru sordular.
Kodak Theatre da yarına :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder