24 Haziran 2009 Çarşamba

AMBULANS&İTFAYE ve TRAFİK POLİSİ İŞBİRLİĞİ


Bunu eminim ilk düşünen üstün zeka insanı (!) ben değilimdir ama uzun zamandır hep aklımda niye bizim ülkemizde böyle birşey uygulanmıyor diye düşünüyorum.

Olay şu;
İnternetten okuduğum bir bilgiye göre Türkiye'de 1191 adet hastane var ve İstanbul %3 ile bu en çok hastaneye sahip il. Hergün en az 10 adet ambulans görüyorum ben trafikle cebelleşen, hastaneye ulaşmak için binbir çaba sarfeden, yetmezmiş gibi bir de dangalak şoförlerle uğraşan.
Geçenlerde tandığım bir insanın büyükbabası ambulansta öldü belki hastaneye yetişebilseydi kurtulabilirdi kimbilir.
Bununla birlikte, İstanbul'da yaşadığım için buradan örnekle bütün ana arterlerde bekleyen bir dünya trafik polisi görüyorum, bakanlar milletvekilleri hatta belediye başkanlarının bile geçişinde tüm yolları kapatıyorlar onlar geçsinler diye. Bu çabayı biraz da ambulanslar için gösterseler diyorum ama NASIL?
Tüm polis telsizleri ile ambulans telsizlerinin ortak bir hattı olsa ve hastaya yada hastaneye yetişmeye çalışan ambulans şoförü trafiğin sıkışık olduğu/yoğun olduğu durumlarda polis telsizine anons yapsa ve o güzergah ambulans geçene kadar açılsa, bu kadar KOLAY bence.
Ambulanstakilerin hayatı belediye başkanlarımızın yetişeceği yerlerden daha önemlidir sanırım, bu kadar basit bir detayla birçok insanı kurtabiliriz, zamanında yetiştirebiliriz diye düşünüyorum.
Hatta sadece ambulanslarla değil itfayelerle ile ilgili de böyle bir frekans olsa.
Geçen gün Mecidiyeköy'de iş çıkış saatinde 3 itfaye takıldı trafiğe...
Acıklı bir konu oldu belki de ama paylaşmak istedim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder