21 Ocak 2009 Çarşamba

PARMAK İZİ CSI:Turkey



Bugün bir arkadaşım pasaportunu uzatmak için emniyete gitmiş. Pasaportunu uzatmak için parmak izini almışlar.


Şaşırmış, biraz da söylenmiş, iyice "Big Brother is watching you" olduk diye bana da kızgınlığını dile getirdi. Oysa, ben kızmak yerine o kadar sevindim ki anlatamam. Zaten, devlet neyi izlemiyor ki, TC Kimlik no'lar, bilgisayarlardan IP iz sürümü.. vs. En azından, pasaportu olan herkesin bir şekilde parmak izinin olması, işlenen suçların faillerinin bulunmasını kolaylaştırı diye düşünüyorum. CS durumu yaratmak istemem ama Amerika'da DNA toplayabilmek için tükürük partileri düzenleniyor, kriminal arşivlerde bir dünya DNA örneği toplanıyor. Biz ise yeni yeni parmak izi topluyoruz. Bunu ancak alkışlarım ben...


Bu arada bir dip not: Emniyet parmak izini öyle eski usül, mürekkep ile falan değil, dijital ortamda alıyormuş.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder