21 Nisan 2010 Çarşamba

KAHVALTI DENİNCE AKLA...


Kahvaltı kültürü en zengin ülkelerden birisiyiz bildiğim kadarıyla.

Hepimiz yurtdışına gittiğimizde (Yunanistan hariç sanırım) kahvaltıda domatessizliğin, zeytinsizliğin bir acısını çekeriz.

Benim için günün en önemli öğünü aslında. Hatta evde yemek olmayınca hemen bir kahvaltı sofrası kurarız eşimle. Zaten çalışan insanlar olduğumuz için, sürekli dışarıda yemek yiyoruz ve evde de dışardan yemek söylemek herzaman cazip gelmiyor.


Haftasonunu iple çekiyorum kahvaltı edebilmek için. Beni tanıyanlar bilir, haftasonları öyle 3-4 çeşitle geçiremiyorum kahvaltı sofrasını. Kallavi bir şekilde pişiler, gözlemeler, domates kızartmaları, mantar kavurmalar (uff karnım acıktı)ile donatıp neredeyse öğlen 1'e kadar sofrada keyif yapıyorum.

Yapıyorum da haftaiçi ne oluyor derseniz.

Tam bir hayal kırıklığı tabi. Birara ofisteki çaycı ablamız hersabah bana kahvaltı tabağı hazırlıyordu kurtarıyordum ama onun işlerini arttırdıkları için o olay da bitti.

Sürekli alınan simitler,tostlar, poğaçalar ile hızlıca geçirilen bir öğün olmaya başlamıştı benim için. Hem hepsi yağ deposu hem de doyurucu değil. (En azından ben doymuyorum yahu)


Tam da bu sırada keşfettim onu Nestle Nesfit Fruits... Sütü az içen "ben " için de müthiş bir çözüm olmuştu. Her sabah kuru meyvalı gevreğimi yiyordum hem de en az 1 bardak süt içmiş oluyordum. Arada tabiki aldatıyordum onu, simitle falan ama mutluydum anlayacağınız. Nesfit Fruits'ü diğer gevreklerden ayıran crispy gibi mısır gevreği olmayışıydı. Seviyordum onu, sağlıklı bir kahvaltı ettiğimi düşünüyordum.


Doğum izninden de dönünce hemen aldım tabi paket paket nesfitlerimi ajanstaki dolabıma yerleştirdim büyük bir mutlulukla. Ama ilk paketi açmamla büyük bir hüsran, Nesfit'in gevrekleri değişmiş, o kalın kalın kahverengi gevrekler gitmiş yerine ince çıtkırıldım sarımsı gevrekler gelmiş. Ajansta erkekler bile yerdi, şimdi herkes aynı şeyden şikayetçi.

Ben de büyük bir hayal kırıklığı...

Anlayacağınız haftaiçi kahvaltı denince akla gelen Nesfit tarih oldu benim için.

Çok bedbahtım dostlarım çoookkk..

Bekleyin yağlı poğaçalar ben geliyorum.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder