27 Mart 2009 Cuma

ÖTV - KDV ÇILGINLIĞI


Bu çılgınlık nedir diye düşünüyorum 1 haftadır. En sonunda bari bloguma da yazayım da sırf ben düşünüyor olmayayım dedim.

Ne zamandır annemin arabasını yenilemeyi düşünüyorduk, bu ÖTV&KDV indirimi de olunca İYİ BİR ARABA MARKAsında satış müdürü olan arkadaşımı aradım. Çok geç kaldınız,resmen showroomlara akın akın insan geliyor,biz böyle birşey hayatımızda görmedik dedi. EEE süpermiş,ben de 10 tane falan değil 1 araba alacağım dedim. Yok kalmadı, resmen ne ilçelerde ne bizde araba yok dedi. İnanamadım resmen. Annem bi bayiye gitti, beni aradı; " 1 araba var ama rengi mavi bu olmasın dimi?"diye beni aradı, aman anne hemen al demeye kalmadan annem alıyorum diye arkasını dönene kadar başkası aldı arabayı.

İnsanlar bu kadar mı arabaya açlarmış, bize kriz dokunurken milleti gerçekten de teğet mi geçiyormuş anlamadım resmen. Hayır hadi bizim zaten ihtiyacımız vardı,alalım dedik de bu kadar insanların tüm Türkiye showroomlarındaki arabaları tüketecek kadar mı arabaya ihtiyaçları vardııı..

yahu gülüyorum ağlanacak halimize...........

10 Mart 2009 Salı

SEÇİM İŞLERİ-görelim&eğlenelim

Gürültüsü ile, gökyüzünü göremeyeceğimiz kadar heryeri donatan bayrakları ile, adımınızı her attığınız yerde elinize tutuşturulan flyer,lokum(valla akp verdi bağdat caddesinde).. vb örnekleri ile bitsiiiin artık dediğimiz seçimler de bitiyor...


Hepimizin(en azından benim ve arkadaşlarımın) içinde bir korku var, genel seçimler kadar olmasa da bu seçimlerde de oyunu nereye atacağını bilmeyen insanlar var binlerce.. iş genel seçimlere gelince ben de bilmiyorum gerçekten çünkü gönlümce budur dediğim hiçbir parti yok, belediye seçimleri içinse daha kolay aslında seçim, belediyesine hizmetin kanıtlamış yada kanıtlayamamış adaylar arasında karar kılmak zamanı..

Neyse,hepimizin bildiği şeyleri yazacak değilim şimdi ben işin biraz daha mizahi tarafını kovalamaya karar verdim bugün. Kimler hangi sloganları söylemiş, ne tür vaatlerde bulunmuş,neler yapmış. Görelim,gülelim eğlenelim... TOP 3 YAPIYORUM..


TOP 1........ AKP Çeşme Belediye Başkan Aday Adayı

Mehmet Ali Gökçeoğlu Başkan seçilmesi halinde "Çeşme 2015" projelerini tanıtarak Çeşme'yi Dubai yapacağını iletmiş. Ben projelerinden birini ekledim gorun diye diğerlerine sitesinden bakabilirsiniz :)




Kendi web sitesi: http://www.mehmetaligokceoglu.com/joomla/index.phpoption=com_frontpage&Itemid=1
Hakında çıkan haberler:
http://www.tumgazeteler.com/?a=4626882

TOP2......................BAĞIMSIZ ADAY ABDURRAHMAN BOZTAŞ(bu geçen seneden)
Biz Fırıldak değiliz ve bu Tekerin Çemberine Çomak Sokarız konseptiyle seçilmiştir.


TOP 3 ......................MUSTAFA KARAK -DOMALAN

(resim anlatıyor ben bişey demeyeceğim)

6 Mart 2009 Cuma

SONUNDA BU DA OLDU


Evet sonunda bu da oldu! Evlilik programlarının toplumun neredeyse hemen hemen her kesminde popüler hale gelmesi, arkadaşlık sitelerinde chat yapmak için internet cafelerde sabahlayan bir dünya insan olması, türbanlı (başörtülü demiyorum zira türban-başörtü arasında ciddi bir fark var biliyorsunuz) kızlarımızın da bu sitelerden tanıştığı arkidaşlarıyla bolbol kaynaştığının fark edilmesi burada da, islami(!) kesim için bir sektör olduğunun fark edilmesine yol açmış.
Akşam Gazetesinin internet sitesinde yukarıda yer alan banner'ı gördüm ve hemen sizlerle paylaşayım istedim. Çok güldüm...
Hayır bir de slogana bak(Deniz Feneri'nden çakma): Yüzyılın Mutluluk Hareketi
Ha bir de bembeyaz örtüler içinde temizliğin,saflığın belirtisi bir arkadaş var bannerda...
ay siz çok yaşayın emi....

3 Mart 2009 Salı

KENDİN YAP KURTUL!!


Öyle zamanlar oluyor ki, çok güvendiğin bir ekibin de olsa, lanet olsun kendi işimi kendim yapsam bin kat daha hızlı daha iyi yapardım diyorsun.

Belki ben fazla kontrol odaklıyım ve ben merkezliyimdir bilemiyorum ancak ne zaman başkalarına güvenip bir işimi bıraksam yada iş tamamlansın, sonucuna bakayım desem orada bir çuvallama oluyor. Bu sebeple, hiçbir zaman stajyerlerimle çok iyi çalışamamışımdır, onlar beni çok sevdiler-ben onları çok sevdim-işi de öğretebildiğim kadar iyi öğrettim ama gün sonunda onlara anlatarak vakit kaybedeceğim ve sonucunda yine bir dünya hata çıkacak bir işe sahip olmaktansa kendim yapmayı yeğledim.

Bir de tabii, kendin yapamayacağın işler var ki, onlarda da sürekli;

-"birazdan sende, bitiyor valla çok az kaldı" (tabi canım tabi)

-"bugün sana veririm demiştim ama olmadı işte bir sürü teknik problem çıktı, söz yarın sabah mailini açar açmaz göreceksin"

-"fikir gelmedi aklıma napayım,kıçımdan mı yazayım"(ama sen bu yüzden buradasın demek istiyorsun)

-"bu kadarcık zamanda bu kadar çıkar valla"(oysa işin briefi 1 ay önce verilmiş ama son 2 gecede iş bitmiş)

-"yetişmedi, öldüreyim mi kendimi" ( öldür valla, sen de kurtul ben de)

-"bir dünya bug çıktı,temizle temizle bitmiyor, haftasonundan önce veremem" ( bugları kim yaptı sanki?)

-"briefi değiştirmeseler bitmişti zaten" (briefi briefin değiştirilmesiyle görmüş olabilir :) )

.........................................

Özellikle interaktif projelerde sıtkım sıyrılıyor,sistem-teknik-oldu olmadı-baştan almam lazım-hard disk çöktü-sistem gitti-yandı bitti kül olduuuu.........


hepsini kendim yapabilsem, hepsini kendim yapacağımmmmm,ühühüüü


2 Mart 2009 Pazartesi

Media Cat ve Marketing Türkiye

01 Şubat-Marketing Türkiye 01 Mart-Media Cat













Bizim sektörde hemen hemen her ajansa giren malumunuz 2 dergi vardır. Biri Media Cat, bir diğeri de Marketing Türkiye...
Bugün ajansa bu ayın Media Cat'i girince, bir de içini inceleyince şaşırdım. Nedenini birazdan açıklayacağım ama hedef kitlesi olarak biz bu dergilerden neler bekliyoruz,(en azından kendi adıma) ona bakalım.


Reklamcılık sektörü, kriz nedeniyle zor günler geçirse de hiçbir zaman sığ yada kısır döngüde bir sektör değildir. Her zaman yazacak, konuşacak, tartışacak bir sürü şey vardır. Internet'ten artık herşeye erişebiliyor olsak da ayda 1 ve 15 günde 1 gelen dergilerimize dokunarak yeni haberler,köşe yazarlarından yada farklı reklamveren-reklam ajansı yöneticilerinden/çalışanlarından fikirlerini, önerileri okumayı bekleriz. O hafta/ay olmuş büyük olaylarla ilgili bilgi dağarcığımıza ekleyebileceklerimizi bekleriz.


bigumigu gibi hemen hemen hergün sitesine yenilikleri ekleyebilen bir portal varken bunu dergilerin o koskocaman ofislerinde, koskocaman ekipleri ile hayli hayli daha iyi yapabileceklerini umarız...

Gel gör ki, dergiler de sanırım birçok reklam ajansının yaptığını yapıp maaş vermeden çalıştırmaya başladıkları stajyerlerinden olsa gerek gündemi hayli geriden takip ediyor.
Neredeyse 2 aydır daha fazla konuşulan "etnik marketing" konusuna Media Cat henüz yer vermeyi uygun görmüş, aynı şekilde "yemekteyiz" gibi ucuz maliyetle yüksek reyting getiren işlerle ilgili de bu ay bir haber yapmışlar. iyi de biz her 2 konuyu da zaten 1 Şubat sayılı Marketing Türkiye'de okumuştuk.

Burada amacım Marketing Türkiye'yi göklere çıkartmak övmek değil ama sürekli yenilenen, her geçen gün yeni gündem konularının olduğu bir sektörde gündemini kaybetmiş konuları okuyucuları ile buluşturmak da hata değil mi?