9 Şubat 2009 Pazartesi

KRİZ...



Kriz elbette sanıldığı gibi teğet geçmiyor ne bizi ne de dünya'daki global şirketleri.

Geçen hafta Marketing Türkiye'de okuduğum bir habere göre, GOOGLE 3 mühendislik ofisini kapatacağını ve 100 kişiyi işten çıkaracağını açıklamış. Ekonominin mevcut durumunda, daha az kişiye ihtiyaç duyduklarını fark etmişler.

Bununla birlikte, çalışanlar için ücretsiz kafetaryanın kapatılması gibi daha keyfi harcamalarda da kesintiye gideceklermiş... Oysa, hepimiz internette dolaşan google ofis resimlerine bakar, oyun parkları, havuzları ve kafelerine imrenirdik, kriz sonunda onları da gooooogle'ladı....

Aynı dergide, Güven Borça'nın çok güzel de bir yazısı vardı,sonuna kadar katılmakla birlikte aynen aktarıyorum sonuna da 1-2 cümle ekliyorum, yorum size kalmış..

GÜVEN BORÇA:
"Sözün özü şudur arkadaşlar. Şu an içinden geçmekte olduğumuz kriz, biz pazarlamacılar için sanayi çağının sonunu "müjdelemektedir". Yirminci yüzyılda tarımın yaşadığı kaderi yirmibirinci yüzyılda sanayi yaşayacaktır. Artık fabrikaya sahip olmak tarlaya sahip olmak gibi birşey; önemli ama değerli değil."

Günümüz artık bilgi teknolojileri ve internet dünyası! Sanayinin yıkımı bizi daha çok internete yöneltecek. Üretim sanayide devam edecek ancak kazanan sanayici değil bunu internette pazarlayan olacak.. Bunu erken farkeden sanayi şirketleri için durum daha karlı elbette..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder