6 Şubat 2009 Cuma

KADINLARA DAVRANIŞ BİÇİMİ...


Dün çok kötü bir olaya şahit oldum. Öğle saatinde, çalıştığım işyerinin yakınında bir yere yemek yemeğe gittim ama dönerken o yolu yüreyecek hali kendimde bulamayınca, taksinin beni götüremeyeceği kadar kısa bir mesafe de olunca otobüs durağına gelen bir çift katlı ÜST BOSTANCI-TAKSİM otobüsünde buldum kendimi...

Otobüse adımımı attığımda bağrışmaların ortasında buldum kendimi bir anda. Zaten başlamış olan kavgada, yaklaşık 10 yaşındaki kızı ile seyahat eden bir bayan, bilet kesen muavine; "paramı geri istiyorum, size binerken Teşvikiye Cad'den geçiyor mu diye sordum, geçiyor dediğiniz için bindim, şimdi oradan geçmez diyorsunuz" diye bağırıyor. Kelli felli, pembe yanaklı, devletin tüm üst kademesinin İETT kökenli olduğu için kendine güveni yerinde olan muavin ise; " Teşvikiye'den hiçbir otobüs geçmez zaten,yürü git arkaya,çocuktan para aldım diye yapıyorsun,vermicem paranı yürü git,defol,defol!" diye bağırıyordu. O arada, "terbiyesiz" diyen kadının elini ve kendisi ittirdi muavin ve zaten ondan sonra herşey çirkinleşti. Ben muavine kadına nasıl el kaldırırsın diye bağırmaya, birisi (toplumdaki olaylara duyarlı,tepki gösteren az erkeklerden birisi) şoföre bağırmaya, otobüsteki bir polis memuru da muavinin ellerini tutarak kenara çekmeye başladı... Polisin yapacağı birşey var mıydı, yok muydu bilemiyorum, bu son kanun değişiklik ıvır-zıvırından sonra herşey kafamda allak bullak... Ama polis çok kibar bir şekilde,hanımefendinin sorduğuna ben de şahidim, parasını vermelisiniz dedikçe muavin ona da diklenmeye başladı. Olay, benim,polis memurunun ve kızıyla birlikte(parasını alamadan) bayanın otobüsten bağrış çağrış inmesiyle en azından orada son buldu. Ama polis, hanımefendiden aracın plakasını alarak şikayetçi olmasını ve kendisini şahit göstermesini rica etti.


Hem suçlu, hem güçlü insanların ülkesindeyiz. Milletvekillerinin bile %60-70'in adli sicil kaydı olduğu bir meclisin yönettiği bir toplumuz ama ben ne olursa olsun artık bu kadarını ummuyorum,ummak istemiyorum. İçim acıyor,parçalanıyor...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder