23 Aralık 2008 Salı

OMO

Bugün Omo konusunda yine Fas'ta dinlediğim ama aslında efsane olan bir olayı paylaşmak istiyorum. (Eğrisi ile doğrusu ile anlatanın yalancısıyım)
Evvel zaman olur ki Omo, Arap pazarına girmeye karar verir. Müthiş (!) reklamcılarla anlaşılır, grafikleri güzel bir çalışma çıkar ortaya: sol tarafta kirli çamaşırlarla dolu bir sepet, çamaşır makinesi ve Omo durur, sağ tarafta ise temiz çamaşırlarla dolu bir sepet ve çamaşır makinesi durur. Omo'nun sloganı nedir bilemiyorum ama neyse Omo logosu .. vs, pazara girerler. Ancak gariptir ki, beklenin aksine 1 tane bile Omo satılmaz, satınalma alışkanlıklarına falan bakılır ama çözemezler olayı, sonrası o müthiş reklamcılardan (!) birine dank eder, Arapların sağdan sola okudukları...
Arapların bu çalışmada gördükleri, 1 sepet dolusu temiz çamaşırı, Omo ile yıkayınca kirlendiğidir. ve tabii hemen tüm çalışmalar değiştirilir ve Omo raflardan tüketilmeye başlanır...

Doğru yada yanlış ama doğru olan şey şu ki; global markalar yeni girdikleri pazarda çoğu zaman yerel alışkanlıkları veya talepleri görmezden gelerek hareket ediyorlar ve büyük yanlışlara düşüyorlar... Bunun örneği ülkemizde de çok zaten, uzakta aramaya gerek yok :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder